Sizin Hala Sukulentiniz Yok Mu?

by 12:01 0 yorum
Balkonlu bir evde yaşamaya başladığımdan beri annemin, ''yerin müsait, doldur bu balkonu çiçeklerle, bak nasıl güzel olucak'' itelemeleriyle çiçek yetiştirmeye merak saldım.
İlk zamalar, ''amaan veririm suyunu kendi kendine takılır'' modum zamanla yerini ''ayy biz evde yokken çiçeklerime kim bakacak, acaba çok mu güneşte kaldılar, azıcık içeri mi alsam'' boyutuna bıraktı.
Neticede bir canlıya emek vermek, onun gün be gün büyümesini, yeşermesini, gelişimini seyretmek gerçekten göz ardı edilemeyecek kadar keyifli bir durum.



Sardunyalar, menekşeler hatta saksıda çilekler dahi balkonumda bana eşlik ettiler.



Ve sıra uzunca bir zamandır ortamlarda fırtınalar estiren, herkeslerin merak saldığı sukulentlere geldi. İnternetten yaptığım araştırmalarda, eşte dostta sık sık ratlamaya başladığım bu tür benim de oldukça ilgimi çekti. Elbette boş durmadım, ilk önce bu sukulentler neymiş, ne sever, ne sevmezmiş hepsini öğrendim ve hemen bir tane edindim.


Sukulentlerin bakımı ve yetiştirilmesi hakkında detaylı bilgiyi googledan rahatlıkla edinebilirsiniz. Ben kimseyi yanlış yönlendirmemek adına bu konuya değinmeyeceğim.
Benim değinmek istediğim konu, fotoğrafta da görebileceğiniz gibi sukulentlerin sürekli yavrulaması ve çoğalması :))) Ben yavrularla baş edemez hale gelince onları topluca daha büyük bir saksıya diktim ve büyümelerini izlemeye başladım. Sonuçları elbette paylaşacağım :))


Sukulent ve türevlerine ait benim size verebileceğim en etkili tüyo, kendileriyle ne kadar İLGİLENMEZSENİZ evet yanlış okumadınız kendi hallerine bırakıldıkça daha rahat coşuyorlar ve ne kadar az su verirseniz o kadar sağlıklı sonuç elde edebilirsiniz.

Geçtiğimiz haftalarda gerçekleşen bu yazımda da bahsettiğim Garden Sale etkinliği sayesinde haberdar olduğum MG Floral Design'dan sevgili Menderes Bey'in hediyesi bu tatlı arkadaşlar ise evimizin en yeni üyesi. Menderes Bey'in uzman tavsiyeleri ile saksıyla buluşturduğum bu sukulent türünün gelişimini de büyük bir heyecanla takip etmekteyim.


Ayrıca sukulentler farklı tasarımlar ve sunum örnekleriyle de dikkat çekmekte. Ben Pinterest'ten sizler için birkaç örnek derledim. Elbette siz daha geniş çaplı bir araştırma ile daha birçok renkli ve dikkat çekici tasarıma ulaşabilirsiniz.


İster balkonunuzda yetiştirebileceğiniz çiçeklerle, isterseniz evinizi renklendirebileceğiniz çeşitlerle, çiçeklerin ve sukulentlerin bu büyülü dünyasına bir an önce adım atmanızı tavsiye ediyorum.
Deneyin pişman olmazsınız
 :)))

^.^




Unknown

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 yorum:

Yorum Gönder